1 Mayıs 2013 Çarşamba

Geçmişten İzler 8 - Kumaş Mendil


Geçmiş ansızın yakalayıveriyor insanı... hem çok güzel hem çok buruk detaylarda. Asi dizisinden İhsan'ın  bir repliği vardır ki beni hep bir kumaş mendil yumuşaklığında sarar söylemiyle...

 "Beyaz bir mendilde kara bir düğüm gibi ne varsa içimde, kalbimdeki boşluğunu, kalbimdeki yerini kimse alamadı."  

Bölüm taramalarım sırasında karşılaştığım 'Kumaş Mendil' yorumunu gün yüzüne bir kez daha çıkarmadan duramadım... Senaristlerimize ve bu diziye yorumlarıyla emek veren bütün dostlara sonsuz sevgilerimle...
Asi'yi üç bölümdür izliyorum. Anlamaya çalışıyorum. Takıldığım çok fazla şey var tabiki.
Ama ilk yoğunlaştığım kişi Ökkeş oldu. Bunun nedeni ise DNA testi için Aslan'ın saç telini koyduğu kumaş mendil. Birden rahmetli babam geldi aklıma. Şimdilerde kenarları mavi yada yeşil, ince- kalın çizgili bu kumaş mendiller pek kullanılmıyor artık. Benim babam hep o mendillerden kullanırdı hatta sıcaklarda katlar gömleğinin boynuna koyardı. Babamın mendillerini ütülemek ise çok kolay ve keyifliydi. İşte o sahneyi izleyince, yıllardan beri çok büyük yalanları saklayan, sadık bir kahya değil bir baba gördüm Ökkeş'te. İçi acıyan, yıllar sonra ikinci kez evlat yitiren bir baba. Belki Aslan, içinde bulundukları sefaletten bahsetmeseydi gerçekleri yine de açıklamazdı. Kısacası Ökkeş'in içinde bulunduğu psikoloji çok etkiledi beni.
dbb / dizifilm.com, Asi bölüm yorumları, 1 Mart 2008




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder