2 Ocak 2012 Pazartesi

Geçmişten İzler 1


Hep gördüğümüzün de ardı var değil mi bu dizide… işte Asi’nin ilk yayın tarihlerinde 9.bölüm konser sahnesinin ardını böyle irdeleyen bir yorum. Bu mesajı Asi Güncel’e alıntılarken yaptığım kısa bir araştırmada üzülerek öğreniyorum ki Sn. Havva Zorba’yı  Haziran 2008’de kaybetmişiz.  Kendisini saygıyla anıyoruz… 

Asi Dizisi Sayın Tomris Giritlioğlu’nun babasının anısına Sayın Ali ARCAK’a ithafen çekiliyor...

T. Giritlioğlu’nun  bu projeye özel bir önem vermesi dizininde olabildiğince hatasız çekileceğine olan inancımı gün geçtikçe daha da kuvvetlendiriyor...

9. Bölümü DVD’den ikinci kez seyrederken fark ettim... sizlerle de paylaşmak istedim...

İzlediğimiz Türk Sanat Müziği Konserinde koronun seslendirdiği şarkı aslında Antakya yöresine ait bir türkü’ymüş...

Adı “Altın Tasta Gül Kuruttum”
Derleyenler: Sıdıka Şerbetçi-Muzaffer SARISÖZEN...

Birçok Antakya Türküsü var iken sözleri arasında “Ali’m” geçen bir türkünün seçilmesi tabi ki tesadüf olmamalı...

Sayın Tomris Giritlioğlu babasının anısına çektiği bu yakıcı ve etkileyici aşk hikayesini yukarıdan gözlemlemeye devam ediyor/edecek sanırım...

Türkünün sözleri şöyle...

Altın tasta gül kuruttum (amman Ali’m)
Yari sinemde uyuttum (Ali’m)
Yar söyledi ben unuttum (amman Ali’m)

Gönül efendini buldu (Ali’m)
Saçı Leyla'ya vuruldu

Evlerinin önü nane (amman Ali’m)
Ben kül oldum yane yane (Ali’m)
Ali’m serhoş ben divane (amman Ali’m)

Gönül efendini buldu (Ali’m)
Saçı Leyla'ya vuruldu

Ayrıca dizide konserini izlediğimiz koro... Hatay İl Kültür Müdürlüğü Türk Sanat Müziği Korosu imiş... Koro 70 kişiden oluşuyormuş... Şefi Sayın Metin Zorba. Bizim  dizide izlediğimiz Koro Şefi de Sayın Metin Zorba’nın başarılı müzik öğretmeni eşi Sayın Havva Zorba imiş...


9. Bölümü ilk izlediğimde forumda yazıldığı gibi bana da konserde bir adet şarkı seslendirilmiş gibi gelmişti... Oysa ikinci şarkıda seslendirilmiş...

Demir ve Kerim salona girerken “Gamzedeyim deva bulmam” adlı şarkı seslendiriliyor.... Kemani Tatyos Efendi’nin uşşak makamında bir şarkısı...

“Gamzedeyim deva bulmam
Garibim bir yuva kurmam
Kaderimdir hep çektiğim
İnlerim hiç reva bulmam

Elem beni terk etmiyor
Hiç de fasıla vermiyor
Nihayetsiz bu takibe
Doğrusu ömür yetmiyor”

Demir tam koltuğa oturduğunda ve tam Asi’ye bakarken şarkının ikinci kıtası seslendiriliyor... İnşallah bu şarkıyla bize mesaj vermek istememişlerdir... Ve inşallah şarkının sözleriyle ileriki bölümlerde Asi&Demir’in yürüyecekleri bu zorlu yolda yaşayacakları güçlükleri anlatmamışlardır. Bu dizide anlatılan hiç bir şey tesadüf değil çünkü...

Kim bilir belki sadece Antakya kültür mozaiğimizin en önemli şehirlerinden birisi ya... Bu uşşak şarkıyla bu mozaiğe gönderme yapmışlardır...
Ya da belki bu şarkı, Sayın Ali ARCAK’ın en sevdiği şarkıdır... “Allah rahmet eylesin ve yerinde dinlendirsin” bu satırlardan bizde saygıyla analım kendisini
Ayşe Iraz / dizifilm.com, 1 Ocak 2008




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder