Sevgili one’ye teşekkür edip sizlere keyifli okumalar diliyorum.
Reklam ve pazarlama dünyasında insanlar gelir ve eğitimlerine göre gruplanırlar
AB grubu diğer grupların en üstündeki iki gruba tekabül eder yani A ve B gruplarının birleşimi gibi bir şeydir. Diğer gruplar ise C1,C2 ve D dir.
Total ise bütün sosyo ekonomik statüler demektir.
Diziler de aslında ya AB ya da Total e uygun yapılır. Her ikisinde de başarılı olabilenin ise eline su dökülemez.
AB de başarılı dizlerdeki reklam markaları ile Totalde başarılı olanlar arasında bariz farkları siz de görebilirsiniz.
Ayrıntılı bilgiyi aşağıya yazıyorum bilmek isteyenler vardır diye aslında bu sosyolojik ve önemli bir olaydır.
1. En üst (A Sosyo-Ekonomik Statü): Sosyal elit tabaka, soylu aileler, serveti en az 2-3 nesilden gelenler, büyük sanayiciler, üst düzey yöneticiler ve ünlü serbest meslek sahiplerinden (doktor, avukat) oluşan bu grubun genel özellikleri şunlardır;
• Az sayıdaki köklü ailelerde söz konusudur.
• Sosyal kulüplere (Lions, Rotary) üyedirler.
• Varlığa, refaha alışıklardır, ancak gösteriş için harcama yapmazlar.
• Marka bağımlılıkları vardır. Kendi markaların ya da kendileri vurgulayacak markaları tercih ederler.
• Çeşitli sosyal etkinliklerin sponsorluğunu gerçekleştirirler.
• Genelde kredi kartı kullanırlar.
• Çocuklarına genelde bakıcısı vardır ve yabancı dil öğrenmesi için yabancı bakıcı tutarlar. Yurt dışında öğrenimi tercih ederler.
2. Üstün altı (B Sosyo-Ekonomik Statü): Yeni zengin olan bu grup, özel sektör yöneticileri, gazeteci, yazar, kamu üst düzey yöneticileri ve orta-büyük esnaftan oluşmaktadır. Bu grubun özellikleri şunlardır;
• En üst sınıf tarafından kabul edilmemiştir.
• Yeni varlıkları, değerleri temsil ederler.
• Başarıları yöneticiler örnek verilebilir.
• Yeni varlıkları gösteriş amaçlı kullanırlar.
• Büyük alışveriş merkezlerinde alışveriş etmeyi severler.
• Tatillerini genelde yazlıklarında ve tatil köyleri de geçirirler.
• Laik ve batıya yönelik değerlere sahiptirler.
• Tasarrufları konuta yöneliktir.
3. Ortanın üstü (C1 Sosyo-Ekonomik Statü): Profesyonel meslek sahipleri ve yöneticilerinden oluşan bu grup C2 ile beraber ülke genelinin büyük bir bölümünü oluştururlar. Bu grubun özellikleri şunlardır;
• Ne aile statüsüne ne de olağanüstü varlığa sahiptirler.
• Kariyer yönlüdürler.
• Çoğunlukla üniversite mezunudurlar.
• Çevrede ve sosyal etkinliklerde aktiftirler.
• Genç, başarılı, profesyonel ve iş sahibi kişiler örnek verilebilir.
• Genelde yerli ve ekonomik markaları tercih ederler.
4. Ortanın altı (C2 Sosyo-Ekonomik Statü): Beyaz yakalı çalışanlar (memurlar ve işçiler) ve küçük iş sahiplerinden (esnaf) oluşmaktadır. Bu grubun özellikleri şunlardır;
• Saygı ve kabul görmeyi arzularlar, iyi vatandaş olarak görülmek isterler.
• Dine önem verirler ancak dini bir hayat tarzını onaylamazlar.
• Kazançlarını genelde tüketim yönlü kullanırlar.
• Ev, araba, tatil sıralamasına önem verirler.
• Promosyona duyarlıdırlar. Semt pazarları alışveriş mekanlarıdır.
5. Altın üstü (D Sosyo-Ekonomik Statü): Mavi yakalı çalışanlar, kalifiye ve yarı kalifiye işçilerden oluşmaktadır. Bu grubun özellikleri şunlardır;
• En büyük sosyal sınıftır.
• Güvenlik içinde olmaya, sigortaya ve sendikaya önem verirler.
• En büyük hayalleri bir ev satın almaktır.
• En büyük eğlenceleri televizyondur.
• Çocuklarının okumaların arzu ederler.
6. Altın altı (E Sosyo-Ekonomik Statü): Kalifiye olmayan işçiler, vücutları ile çalışanlar (tarım işçileri, hamallar vb.), küçük esnaflar ve işsizlerden oluşmaktadır. Gelir ve eğitim seviyesi en düşük olan gruptur. Bu grubun özellikleri şunlardır;
• Dini inanışları en yüksek olan gruptur.
• Ucuz ve taksitle satış yapan mağazalara giderler.
• Evde baba mutlak söz sahibidir.
one, dizifilm.com , Asi Dizisi Bölüm Yorumları, 1 Aralık 2007
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder