18 Temmuz 2012 Çarşamba

Geçmişten İzler 4 - Benim adım Cemal Ağa



15. bölümün son sahneleri... Defne'nin nişanı için ev konuklarla dolmuştur.  Nişan'ın başlamasına dakikalar vardır. Torunlar kendilerine ayrılmış odalarında son hazırlıklarını  yaparken Cemal Ağa'da kendi odasında planlar kurar kafasında.  Kendi kendine konuştuğunu  duyarız... Dizifilm.com arşivinden ZEMFIRA, Cemal Ağa'nın sözlerine açıklık getiriyor bizler için.

Cemal Ağa'nın sahnesindeki Osmanlıca Beyitleri ve söylediklerini anlamlandırmaya çalıştım:
Gör zahidi kim sahibi irşad olayım der
Dün mektebe vardı (orjinali vardı, Cemal Ağa varmış olarak söyledi) bugün üstad olayım der.(Ruhi)
Sen daha dünkü çocuksun İhsan, gel bakalım bu akşam rahle-i tedrisime
Bakalım ayine-i devran ne gösterir sana
Benim adım Cemal Ağa
Öğrenirim sora sora, eee, cevap vermelisin bana...
Kelimelerin anlamları:
Zahit: Dinin yasak ettiği şeylerden sakınıp buyurduklarını yerine getiren (kimse)
İrşat: Doğru yolu gösterme, uyarma.
Rahle: Üzerinde kitap okunan, yazı yazılan, bazıları açılıp kapanabilen alçak, küçük masa.
Tedris: Ders verme, öğretme, öğretim.
Ayine: Ayna
Devran: 1. dünya, 2. kader, talih 3. zaman çağ

Yani, benim anladığım; hani bazı çıraklar vardır, biraz bir şey öğrenince, usta oldum, her şeyi biliyorum derler ya, Ruhi’nin beyti onlara gönderme yapıyor. Cemal Ağa bununla İhsan’ın oyunlarının farkında olduğunu ima ediyor. Ve ekliyor, bu akşam gel bakalım benim okuluma, zamanın, kaderin aynası bakalım sana neler gösterecek diyor.

Cemal Ağa bulduklarının doğruluğundan son derece emin, yanlış bir şey yapmıyor kendince. Yalnızca gün yüzüne çıkmamış sırları açığa çıkararak İhsan’ı rezil etme derdinde...

Her şeyi açık oynuyor, göstere göstere yapıyor, hatta bunu bile söylüyor. Bulduğu her şeyi paylaşıyor, bütün tarafları da toplayarak. Daha ne olsun, düşman olacaksa böyle olsun. Ne söylendiği, arkadan ne tür yalanlar uydurulduğu bilinmeden yapılan düşmanlıklar bence çok daha tehlikeli. Ben Cemal Ağa’yı, açıklığından ötürü, tehlikeli bulmuyorum. Etik anlayışına sahip bir düşman, benim açımdan diğerine her zaman tercih edilir.
Ben bu dizide niyeyse kimseye kızamıyorum. Olaya kimin açısından bakarsam, ona hak veriyorum. Galiba bende bir tuhaflık var.
ZEMFIRA / 11 Şubat 2008



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder